Finnairin ei tarvitse maksaa korvauksia matkustajalle, jonka Bangkokiin pääsy myöhästyi 20 tunnilla
Finnairin lentokone Helsinki-Vantaan lentoasemalla 15. heinäkuuta 2021. LEHTIKUVA / HEIKKI SAUKKOMAA
Helsingin hovioikeus on päättänyt, että Finnairin ei tarvitse maksaa korvausta lentomatkustajalle, jonka pääsy määränpäähän viivästyi lähes vuorokaudella.
Matkustajan lento Thaimaan Bangkokiin oli peruttu juuri ennen lennon lähtöä ja lennetty varakoneella seuraavana päivänä. Matkustaja pääsi perille noin 20 tuntia alkuperäistä aikataulua myöhässä.
Hovioikeuden mukaan lennon perumisen syy oli lentokoneen tekninen vika, joka johtui lentoturvallisuuteen vaikuttavasta piilevästä suunnitteluvirheestä.
– Kyseinen lentoturvallisuuteen vaikuttanut piilevä suunnitteluvirhe on ollut Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksen 5 artiklan 3 kohdan mukainen poikkeuksellinen olosuhde, jota ei voitu välttää, vaikka Finnair Oyj oli toteuttanut kaikki kohtuudella edellytettävät toimenpiteet, hovioikeuden tiedotteessa sanotaan.
Näin matkustaja ei oikeuden mukaan ole oikeutettu Euroopan parlamentin ja neuvoston asetukseen perustuvaan korvaukseen.
uusimmat
Luitko jo nämä?
Ruokalähettifirma Wolt avasi Joensuuhun myymälän - Wolt-market Niinivaaralla näyttää normaalilta ruokakaupalta, mutta asiakkaat eivät pääse sinne sisään
Kimmeliin avataan heinäkuussa kylpylä, joka on rajoitetusti avoinna myös muille kuin hotellivieraille – Katso video ja kuvat uusista tiloista
Tuomenkehrääjäkoilla meneillään huippuvuosi – Joensuun Ranta-Mutalassa on kaksi toukkien täysin seittiin kietomaa puuta
Luetuimmat
LÄHETÄ KUVA TAI VIDEO
Näitkö jotain mielenkiintoista? Lähetä kuva! Voit lähettää Karjalaiselle uutiskuvien ja - videoiden lisäksi ajankohtaisia kuvia, jotka ovat hienoja, mielenkiintoisia, hauskoja tai kertovat erikoisista asioista.
Toimitus, uutisvihjeet:
010 230 8110
toimitus@karjalainen.fi