play

Syrjäytymisen kierre on katkaistava alkuvaiheessa – opettajan asenne voi kääntää oppilaan elämän kurssin

Jyväskylän yliopiston erityispedagogiikan apulaisprofessori Kati Vasalampi (oik.) ja tutkijatohtori Mari Tunkkari kannustavat vanhempia  kysymään lapsilta, miten koulupäivä on sujunut.

Jyväskylän yliopiston erityispedagogiikan apulaisprofessori Kati Vasalampi (oik.) ja tutkijatohtori Mari Tunkkari kannustavat vanhempia kysymään lapsilta, miten koulupäivä on sujunut. Kuva: Sami Saarenpää

Sini Ihanainen-Alanko

Poissaolojen pitää olla yksi kriteeri tuen saamiseksi koulussa, sanoo Jyväskylän yliopiston erityis­pedagogiikan apulaisprofessori Kati Vasalampi. Varhainen tuki edellyttää toimia niin koululta kuin vanhemmiltakin.