play

Nordean pankkipalveluissa oli lyhyt häiriö, asiakkaiden tilit vaikuttivat kadonneen

Kuva: Lehtikuva

STT

Nordean pankkipalveluissa esiintynyt häiriö on korjattu, ja palvelut toimivat normaalisti, Nordea kertoo. Keskiviikon vastaisen yön aikana esiintynyt tekninen häiriö kesti Nordean mukaan noin puolitoista tuntia.

Häiriön aikana osa asiakkaiden tileistä ei näkynyt mobiili- ja verkkopankissa eivätkä tileihin liitetyt palvelut olleet käytettävissä.

Verkkopalveluiden toimivuutta seuraavan Downdetector-palvelun mukaan ilmoituksia alkoi tulla alkuyöstä ennen puolta yhtä, ja raportteja tuli yön aikana useita satoja. Kovin piikki näyttää osuneen yhden ja kahden välille. Kello kahden jälkeen raportteja on tullut huomattavasti aiempaa vähemmän.

Nordean asiakkaat ovat valittaneet palveluiden ongelmista myös sosiaalisessa mediassa, jossa on kerrottu muun muassa käyttötilejä kadonneen näkyvistä. Lisäksi osalla on esiintynyt ongelmia maksujen kanssa. Viestipalvelu X:ään on tullut yksittäisiä päivityksiä vielä pahimman häiriöpiikin jälkeenkin.

Mainos alkaa
Mainos päättyy
Mainos alkaa
Mainos päättyy

Helsingin Sanomien mukaan Nordealla oli yhteysongelmia myös huhtikuussa, jolloin asiakkaat näkivät myös tilejä, joihin heillä ei enää ollut käyttöoikeutta. Tuolloin pankki kertoi lehden mukaan uudistavansa tilijärjestelmää.

Nordea kertoo, ettei yöllisellä häiriöllä ollut yhteyttä huhtikuussa tehtyyn tilijärjestelmän uudistamistyöhön.

uusimmat

Tarinat

Tarinat

Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta

Luetuimmat

Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta

Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta

LÄHETÄ KUVA TAI VIDEO

Näitkö jotain mielenkiintoista? Lähetä kuva! Voit lähettää Karjalaiselle uutiskuvien ja - videoiden lisäksi ajankohtaisia kuvia, jotka ovat hienoja, mielenkiintoisia, hauskoja tai kertovat erikoisista asioista.

whatsApp

Whatsappilla:

Numeroon 050 3500 245

phone

Toimitus, uutisvihjeet:

010 230 8110

email

toimitus@karjalainen.fi