play

Raportti: Maahanmuuttotaustaiset koululaiset eivät saa tarpeeksi tukea oppimiseen

Maahanmuuttotaustaisten oppilaiden tuen tarpeeseen ei nykyresursseilla pystytä aina vastaamaan, arvioi Kansallinen koulutuksen arviointikeskus. Kuvituskuva. LEHTIKUVA / Heikki Saukkomaa

Maahanmuuttotaustaisten oppilaiden tuen tarpeeseen ei nykyresursseilla pystytä aina vastaamaan, arvioi Kansallinen koulutuksen arviointikeskus. Kuvituskuva. LEHTIKUVA / Heikki Saukkomaa

STT-Lehtikuva

Maahanmuuttotaustaisille lapsille ja nuorille suunnattu opetus parantaa heidän kielellisiä valmiuksiaan, mutta oppilaiden tuen tarpeeseen ei nykyresursseilla pystytä aina vastaamaan.

Näin kirjoittaa Kansallinen koulutuksen arviointikeskus (Karvi) torstaina julkaistuissa arviointituloksissaan. Arvioinnin kohteina olivat valmistava opetus ja oman äidinkielen opetus.

–  Ryhmien moninaisuus ja opettajan ajanpuute vaikeuttavat yksilöllisen tuen antamista, kommentoi arviointiassistentti Saana Seppälä Karvin tiedotteessa.

Karvin mukaan kielen oppimista edistää esimerkiksi se, että valmistava opetus on yhdistetty sujuvasti perusopetukseen. Yhdistämistä vaikeuttavat muun muassa yhteistyön vähäisyys koulujen sisällä sekä valmistavan opetuksen henkilöstö- ja aikapula.

Mainos alkaa
Mainos päättyy
Mainos alkaa
Mainos päättyy

uusimmat

Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta

Luetuimmat

Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta

Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta

LÄHETÄ KUVA TAI VIDEO

Näitkö jotain mielenkiintoista? Lähetä kuva! Voit lähettää Karjalaiselle uutiskuvien ja - videoiden lisäksi ajankohtaisia kuvia, jotka ovat hienoja, mielenkiintoisia, hauskoja tai kertovat erikoisista asioista.

phone

Toimitus, uutisvihjeet:

010 230 8110

email

toimitus@karjalainen.fi