Uutissuomalainen: Yli puolet suomalaisista muuttanut ostokäyttäytymistään ruoan hinnan vuoksi
Asia ilmenee Uutissuomalaisen teettämästä kyselystä. LEHTIKUVA / Heikki Saukkomaa
Enemmistö eli 56 prosenttia suomalaisista on muuttanut ostokäyttäytymistään ruoan hinnan nousun vuoksi, ilmenee Uutissuomalaisen teettämästä kyselystä.
Kyselyyn vastanneista 22 prosenttia on lisännyt tarjoustuotteiden ostamista ja 21 prosenttia on ostanut entistä halvempia vaihtoehtoja. Seitsemän prosenttia vastaajista on vähentänyt ruoan ostamista, ja neljä prosenttia on muuttanut ruokavaliotaan taloudellisista syistä. Kaksi prosenttia vastaajista puolestaan on keskittänyt ostoksensa toiseen kauppaan.
Kyselyn mukaan ikäryhmittäin tarkasteltuna nuorten ja alle keski-ikäisten ostokäyttäytyminen on muuttunut eniten ruoan kallistuttua.
Tietoykkösen toteuttamaan kyselyyn vastasi tuhat ihmistä 14.–22. kesäkuuta. Tulosten virhemarginaali on 3,1 prosenttiyksikköä suuntaansa.
uusimmat
Luitko jo nämä?
Karhuluvista tehdyt valitukset tuottavat Pohjois-Karjalan metsästäjille päänvaivaa – "Valitukset ovat minusta järjestelmällistä kiusantekoa"
Siilaisella murhatun Johannes Karhapään hautaa ei avata, mutta hänen esineensä ovat ortodokseille merkityksellisiä pyhäinjäännöksiä –Vanhan Valamon omenapuu on sinnitellyt pakkastalvista toiseen Tuupovaarassa
Juuan Paalasmaan Campingissa on ollut edelliskesään verrattuna hiljaista – Pertti ja Tuula Tolonen eivät jatka enää ensi kesänä leirintäalueen yrittäjinä: "Toivon sydämeni pohjasta, että tähän saadaan jatkaja"
Luetuimmat
LÄHETÄ KUVA TAI VIDEO
Näitkö jotain mielenkiintoista? Lähetä kuva! Voit lähettää Karjalaiselle uutiskuvien ja - videoiden lisäksi ajankohtaisia kuvia, jotka ovat hienoja, mielenkiintoisia, hauskoja tai kertovat erikoisista asioista.
Toimitus, uutisvihjeet:
010 230 8110
toimitus@karjalainen.fi