play

Uutissuomalainen: Yli puolet suomalaisista muuttanut ostokäyttäytymistään ruoan hinnan vuoksi

Asia ilmenee Uutissuomalaisen teettämästä kyselystä. LEHTIKUVA / Heikki Saukkomaa

Asia ilmenee Uutissuomalaisen teettämästä kyselystä. LEHTIKUVA / Heikki Saukkomaa

STT-Lehtikuva

Enemmistö eli 56 prosenttia suomalaisista on muuttanut ostokäyttäytymistään ruoan hinnan nousun vuoksi, ilmenee Uutissuomalaisen teettämästä kyselystä.

Kyselyyn vastanneista 22 prosenttia on lisännyt tarjoustuotteiden ostamista ja 21 prosenttia on ostanut entistä halvempia vaihtoehtoja. Seitsemän prosenttia vastaajista on vähentänyt ruoan ostamista, ja neljä prosenttia on muuttanut ruokavaliotaan taloudellisista syistä. Kaksi prosenttia vastaajista puolestaan on keskittänyt ostoksensa toiseen kauppaan.

Kyselyn mukaan ikäryhmittäin tarkasteltuna nuorten ja alle keski-ikäisten ostokäyttäytyminen on muuttunut eniten ruoan kallistuttua.

Tietoykkösen toteuttamaan kyselyyn vastasi tuhat ihmistä 14.–22. kesäkuuta. Tulosten virhemarginaali on 3,1 prosenttiyksikköä suuntaansa.

Mainos alkaa
Mainos päättyy
Mainos alkaa
Mainos päättyy

uusimmat

Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta

Luetuimmat

Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta

Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta

LÄHETÄ KUVA TAI VIDEO

Näitkö jotain mielenkiintoista? Lähetä kuva! Voit lähettää Karjalaiselle uutiskuvien ja - videoiden lisäksi ajankohtaisia kuvia, jotka ovat hienoja, mielenkiintoisia, hauskoja tai kertovat erikoisista asioista.

phone

Toimitus, uutisvihjeet:

010 230 8110

email

toimitus@karjalainen.fi