play

Kymmenillätuhansilla OP:n Visa-asiakkailla kaksinkertaisia katevarauksia viime perjantaina – pankin mukaan suurin osa ylimääräisistä katevarauksista saatiin poistettua maanantaina

Pankin nettisivuilla ei tiedotettu laajasta häiriöstä. LEHTIKUVA / JUSSI NUKARI

Pankin nettisivuilla ei tiedotettu laajasta häiriöstä. LEHTIKUVA / JUSSI NUKARI

STT-Lehtikuva

OP-ryhmän kymmenientuhansien asiakkaiden Visa-kortilla on näkynyt kaksinkertaisia katevarauksia. Asiasta uutisoineen Ylen mukaan asiakkaan tekemän oston lisäksi tilillä on voinut näkyä toinen samansuuruinen katevaraus.

OP:n mukaan järjestelmähäiriö havaittiin viikko sitten perjantaina ja korjattiin viikonlopun aikana. Arjen talouden palveluista vastaava johtaja Masa Peura OP-ryhmästä kertoi, että häiriöt koskivat noin viittä prosenttia tapahtumista hetkellisesti.

OP:n korttimaksuissa oli häiriöitä lauantaina. Pankki kertoi häiriön johtuneen sisäisestä järjestelmän hitaudesta.

Peuran mukaan OP tiedotti asiasta asiakkaille häiriötiedotteella sekä verkkosivuilla että matkapuhelimissa toimivissa palveluissa.

Mainos alkaa
Mainos päättyy
Mainos alkaa
Mainos päättyy

–  Laitoimme häiriötiedotteen perjantaina, ja kun saimme häiriön korjattua, poistimme häiriötiedotteen viikonlopun alkupuolella, Peura sanoi STT:lle.

Keväällä pankilla oli samantyyppinen ongelma

Joidenkin asiakkaiden tapahtumiin jäi häiriön takia näkyviin ylimääräisiä katevarauksia.

–  Näistä tuplakatteista tiedotimme asiakkaille maanantaina. Samaan aikaan purimme suurimman osan, arviolta 80–90 prosenttia, ylimääräisistä katevarauksista.

Mainos alkaa
Mainos päättyy
Mainos alkaa
Mainos päättyy

Peuran mukaan kaksinkertaiset katevaraukset aiheutuivat pankin sisäisen järjestelmän hitaudesta. Edelleen on korjaantumatta jonkin verran luotollisia katetapahtumia.

–  Luotolliset tapahtumat korjaantuvat sitä mukaa kun maksut menevät meidän kumppaneidemme prosessien läpi 14 vuorokaudessa eli ensi viikon perjantaihin mennessä.

Peuran mukaan nyt koetun kaltaiset häiriöt ovat hyvin harvinaisia.

–  Meillä oli yksi vastaavantyyppinen häiriö kevään aikana. Silloinkaan asiakkaiden ei itse tarvinnut tehdä mitään.

Mainos alkaa
Mainos päättyy

uusimmat

Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta

Luetuimmat

Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta

Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta

LÄHETÄ KUVA TAI VIDEO

Näitkö jotain mielenkiintoista? Lähetä kuva! Voit lähettää Karjalaiselle uutiskuvien ja - videoiden lisäksi ajankohtaisia kuvia, jotka ovat hienoja, mielenkiintoisia, hauskoja tai kertovat erikoisista asioista.

phone

Toimitus, uutisvihjeet:

010 230 8110

email

toimitus@karjalainen.fi