Yli 3 000 kotihoidon asiakasta Pohjois-Karjalassa sai virheellisen laskun toukokuussa – tilalle lähetetään korjattu lasku
Aihekuva. Kuva: Lari Lievonen
Osa Pohjois-Karjalan hyvinvointialueen kotihoidon asiakkaista on saanut toukokuussa virheellisen asiakasmaksulaskun. Hyvinvointialueen tiedotteen mukaan syynä vahinkoon on tietojärjestelmävirhe.
Virheitä on 15.–16. toukokuuta päivätyissä kotihoidon laskuissa. Näissä laskuissa laskunumero on 25-alkuinen, eikä niissä näy tarkempaa selvitystä laskun aiheesta.
Virheellisiä laskuja on lähetetty noin 3 100 asiakkaalle.
25-alkuisella laskunumerolla merkittyä ja 15.–16.5.2023 päivättyä laskua ei pidä maksaa, hyvinvointialueen tiedotteessa ohjeistetaan.
Kaikki kotihoidon palveluita koskevat laskut kyseisellä päiväyksellä tarkistetaan, minkä jälkeen asiakkaille lähetetään korjattu lasku.
Jos virheellisen laskun on jo ehtinyt maksaa, tulee asiakkaan olla yhteydessä laskussa näkyvään puhelinnumeroon. Jos asiakkaalla on käytössään suoramaksu tai e-lasku, peruu hyvinvointialue virheellisen laskun pankin kautta.
Virheelliset laskut eivät etene perintään.
Pohjois-Karjalan hyvinvointialue pahoittelee virhettä ja tiedottaa asiasta lisää, kun korjatut laskut on lähetetty.
uusimmat
Tarinat
Tarinat
Luetuimmat
LÄHETÄ KUVA TAI VIDEO
Näitkö jotain mielenkiintoista? Lähetä kuva! Voit lähettää Karjalaiselle uutiskuvien ja - videoiden lisäksi ajankohtaisia kuvia, jotka ovat hienoja, mielenkiintoisia, hauskoja tai kertovat erikoisista asioista.
Whatsappilla:
Numeroon 050 3500 245
Toimitus, uutisvihjeet:
010 230 8110
toimitus@karjalainen.fi