play

Itäradan järkevyyttä epäillään Etelä-Karjalassa, tärkeimpänä pidetään Joensuu-Lappeenranta-välin kunnostamista - "On naurettavaa, että radoilla on 60 kilometrin nopeusrajoituksia, koska raide on niin heikossa kunnossa"

Joensuun ja Helsingin väliset junat ovat usein myöhässä, koska Karjalan rata on niin huonossa kunnossa.

Joensuun ja Helsingin väliset junat ovat usein myöhässä, koska Karjalan rata on niin huonossa kunnossa. Kuva: Juha Inkinen

Ari Helminen

Päijät-Hämeen edunvalvojien ykköstavoitteena on itäradan torppaaminen. Osa Itä-Suomenkin kansanedustajista pitää Itärataa epärealistisena hankkeena. Tärkeintä olisi nykyisen rataverkon kunnostaminen, jotta junat kulkisivat täsmällisemmin ja nopeammin.