play

Juha Savolainen, 52, palasi lossin ohjaimiin Juuan Paalasmaalla lähes 30 vuoden tauon jälkeen: "Suurin haaste on yleensä syksyinen sumu, silloin ei aina näe vastarannalle asti"

Juha Savolainen kertoo lossikuskin työn olevan vastuullista asiakaspalvelutyötä, jota pääsee tekemään maisemapaikalta käsin.

Juha Savolainen kertoo lossikuskin työn olevan vastuullista asiakaspalvelutyötä, jota pääsee tekemään maisemapaikalta käsin. Kuva: Matti Vassinen

Henri Jumppanen

Lossin ramppi laskeutuu. Puomi nousee ja autot ajavat lossin kannelle. Joukossa on matkailuautoja, henkilöautoja ja polkupyöräilijöitä. Autojen rekisterikilvet kielivät kansainvälisestä tunnelmasta. Edustettuina ovat muun muassa Saksa, Italia ja Hollanti.