play

Ladattavat laitteet ja vaaralliseksi jätteeksi luokiteltavat akut ovat lisääntyneet kodeissa, mutta kaikki eivät niiden kierrättämisestä välitä – "Pahin on ihmisten korvien väli", Puhas kertoo

Puhas Oy:n logistiikkapäällikkö Jyrki Mainonen kertoo, miten paristot ja akut pitää teipata ja toimittaa niitä vastaanottaviin pisteisiin. Taustalla jäteautoja ajava Satu Utriainen kuuntelee ja miettii omaa työturvallisuuttaan, koska hän ei voi tietää, mitä vääriä esineitä poltettavan jätteen sekaan on laitettu.

Puhas Oy:n logistiikkapäällikkö Jyrki Mainonen kertoo, miten paristot ja akut pitää teipata ja toimittaa niitä vastaanottaviin pisteisiin. Taustalla jäteautoja ajava Satu Utriainen kuuntelee ja miettii omaa työturvallisuuttaan, koska hän ei voi tietää, mitä vääriä esineitä poltettavan jätteen sekaan on laitettu. Kuva: Mikko Makkonen

Liisa Yli-Ketola

Kaksi lähekkäistä jäteauton paloa Kontiolahdella on havahduttanut sekä jäteyhtiö Puhaksen henkilökuntaa että jätteiden kuljetuksesta vastaavan Urbaser Oy:n kuljettajia.