play

Kuluttaja-asiamies puuttui Silmäaseman lisäetumarkkinointiin – S-ryhmän bonukset korostuivat markkinoinnissa

Markkinointi, jossa lisäetu korostuu itse tuotteen asemasta, on kuluttaja-asiamiehen mukaan sopimatonta. LEHTIKUVA / Linda Manner

Markkinointi, jossa lisäetu korostuu itse tuotteen asemasta, on kuluttaja-asiamiehen mukaan sopimatonta. LEHTIKUVA / Linda Manner

STT-Lehtikuva

Kuluttaja-asiamies on puuttunut Silmäaseman markkinointiin, jonka pääviestinä oli silmäleikkauksesta kertyvä S-ryhmän bonus, kertoo Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV). Markkinointi, jossa lisäetu korostuu itse tuotteen asemasta, on kuluttaja-asiamiehen mukaan sopimatonta.

Lisäksi Silmäasema antoi bonuksen saamisen kestosta tietoa, joka kannusti kuluttajaa tekemään ostopäätöksen välittömästi.

KKV kertoo, että Silmäasema markkinoi palveluaan muun muassa lauseilla ”Nyt bonusta kaikista silmäleikkauksista 31.12.2021 asti!” ja ”Nyt Bonusta kaikista silmäleikkauksista rajoitetun ajan”.

Mainoksista sai näin sen kuvan, että kyseessä oli poikkeuksellinen mahdollisuus. Silmäasema kuitenkin jatkoi kampanjaa 31.12.2021 jälkeenkin.

Mainos alkaa
Mainos päättyy
Mainos alkaa
Mainos päättyy

Kuluttaja-asiamies piti tärkeänä puuttua Silmäaseman markkinointiin myös siksi, että lisäetua käytetään terveydenhuollon palvelun yhteydessä.

–  Terveyspalvelujen markkinoinnilta edellytetään yleensä asiallisuutta ja tavallista suurempaa luotettavuutta. Silmäaseman markkinointi oli myös vastoin alan omia itsesääntelyohjeita, sanoo kuluttaja-asiamies Katri Väänänen tiedotteessa.

KKV kertoo, että Silmäasema on muuttanut markkinointiaan kuluttaja-asiamiehen vaatimusten mukaiseksi.

uusimmat

Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta

Luetuimmat

Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta

Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta

LÄHETÄ KUVA TAI VIDEO

Näitkö jotain mielenkiintoista? Lähetä kuva! Voit lähettää Karjalaiselle uutiskuvien ja - videoiden lisäksi ajankohtaisia kuvia, jotka ovat hienoja, mielenkiintoisia, hauskoja tai kertovat erikoisista asioista.

phone

Toimitus, uutisvihjeet:

010 230 8110

email

toimitus@karjalainen.fi