play

Mainonnan eettiseltä neuvostolta kaksi huomautusta Instagramin piilomainonnasta

Huomautukset kohdistuvat kahteen eri Instagram-tiliin ja niillä markkinoituihin tuotteisiin. Kuvituskuvaa. Lehtikuva/AFP

Huomautukset kohdistuvat kahteen eri Instagram-tiliin ja niillä markkinoituihin tuotteisiin. Kuvituskuvaa. Lehtikuva/AFP

STT-Lehtikuva

Mainonnan eettinen neuvosto on antanut kaksi Instagramissa tehtyyn piilomainontaan liittyvää huomautusta. Huomautukset kohdistuvat kahteen eri Instagram-tiliin ja niillä markkinoituihin tuotteisiin.

Tapauksista yhdessä bloggaaja Timo Kiviluoman ylläpitämän hotelliteemaisen Instagram-tilin travelwithtimo Story-osiossa oli mainostettu Valo Hotel & Work -hotellia ilman, että julkaisu oli selvästi tunnistettavissa markkinoinniksi.

Toisessa tapauksessa bloggaaja Alexa Dagmarin ylläpitämällä Instagram-tilillä alexadagmar mainostettiin Danerolles-leivonnaisia niin ikään Story-julkaisussa, joka ei neuvoston mukaan ollut heti tunnistettavissa markkinoinniksi.

Huomautuksen saaneet markkinoijat Valo Op erator sekä Virapuda ovat myöntäneet, ettei mainoksia ole merkitty asianmukaisesti.

Mainos alkaa
Mainos päättyy
Mainos alkaa
Mainos päättyy

Kansainvälisen kauppakamarin (ICC) markkinoinnin perussääntöjen mukaan markkinoinnin on oltava esitystavasta ja mediasta riippumatta selkeästi tunnistettavissa markkinoinniksi.

Myös "natiivimainoksiksi" kutsutun markkinoinnin on oltava heti tunnistettavissa mainokseksi, kun se julkaistaan mediassa, jossa on uutisia tai muuta toimituksellista aineistoa.

uusimmat

Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta

Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta

LÄHETÄ KUVA TAI VIDEO

Näitkö jotain mielenkiintoista? Lähetä kuva! Voit lähettää Karjalaiselle uutiskuvien ja - videoiden lisäksi ajankohtaisia kuvia, jotka ovat hienoja, mielenkiintoisia, hauskoja tai kertovat erikoisista asioista.

phone

Toimitus, uutisvihjeet:

010 230 8110

email

toimitus@karjalainen.fi