Tiistai, 25.9.2018 
Kullervo
Hyvinvointi

Juo vitamiinivesiä kohtuudella - päivittäisessä käytössä riski suun terveydelle

  • Karjalainen
  • Sirpa Suomalainen
Turvallisin janojuoma on vesi. Turvallisin janojuoma on vesi.
Vitaminoitujen virvoitusjuomien valikoima on laaja. Perinteinen kivennäisvesi on janojuomana kuluttajien kestosuosikki, mutta rinnalle on viime vuosina tullut yhä uusia makuvissyjä. Kivennäisvesiin lisätään esimerkiksi magnesiumia ja B- ja C-vitamiineja.

Virvoitusjuomien päivittäisessä käytössä voi piillä suun terveydelle riski. Turvallisin janojuoma on vesi. Ruokajuomaksi suositellaan maitoa ja piimää. Terveyskirjaston mukaan myös teetä ja kahvia — mieluiten ilman sokeria — voi juoda päivittäin kohtuullisesti. Muita juomia ei suositella päivittäiseen käyttöön niiden sisältämien sokereiden, happojen ja energian vuoksi.

Aamiaisellakin voi juoda lasillisen tuoremehua, mutta hammaseroosion välttämiseksi tulisi olla harjaamatta hampaita tuntiin. Mehun jälkeen on hyvä juoda maitotuotetta.

Mainos alkaa
Mainos päättyy