Tiistai, 25.9.2018 
Kullervo
Urheilu

Venäjän valtiojohtoisesta dopingohjelmasta kirjoittanut saksalaistoimittaja ei lähde MM-kisoihin

  • STT
Hajo Seppelt paljasti TV-dokumentissaan, kuinka Venäjän valtiojohto tiesi dopingohjelmasta. Venäjä on kiistänyt syytökset. LEHTIKUVA/AFP Hajo Seppelt paljasti TV-dokumentissaan, kuinka Venäjän valtiojohto tiesi dopingohjelmasta. Venäjä on kiistänyt syytökset. LEHTIKUVA/AFP
Venäjän valtiojohtoisen dopingohjelman laajuuden paljastanut saksalaistoimittaja Hajo Seppelt ei matkusta Venäjälle jalkapallon MM-kisoihin. Syynä ovat turvallisuusasiat, kertoo toimittajan työnantaja, saksalainen yleisradioyhtiö ARD.

Venäjä kieltäytyi myöntämästä Seppeltille viisumia, mutta myöntyi sitten kansainvälisen painostuksen jälkeen. ARD oli alun perin lähettämässä Seppeltiä kisoihin, mutta pyörsi päätöksensä päivää ennen MM-kisojen alkua, kun Saksan turvallisuusviranomaiset ilmoittivat matkustamisen olevan liian riskialtista. Myös Saksan ulkoministeri Heiko Maas suositteli kotiin jäämistä.

Hajo Seppelt paljasti TV-dokumentissaan, kuinka Venäjän valtiojohto tiesi dopingohjelmasta. Venäjä on kiistänyt syytökset.

Mainos alkaa
Mainos päättyy