Maanantai, 12.4.2021 
Julia, Julius, Janna
Ulkomaat

Tabloid-lehden kustantaja määrättiin maksamaan yli puoli miljoonaa korvauksia herttuatar Meghanille

  • STT
Prinssi Harry ja herttuatar Meghan asuvat nykyisin Yhdysvalloissa Santa Barbarassa. LEHTIKUVA/AFP Prinssi Harry ja herttuatar Meghan asuvat nykyisin Yhdysvalloissa Santa Barbarassa. LEHTIKUVA/AFP
Mail on Sunday -lehteä ja MailOnline -verkkosivustoa julkaiseva brittikustantaja Associated Newspapers määrättiin tiistaina oikeuden päätöksellä maksamaan herttuatar Meghanille 450  000 puntaa (noin 520  000 euroa) oikeudenkäyntikuluja ja korvauksia.

Lehti julkaisi vuonna 2019 otteita yksityisestä kirjeestä, jonka prinssi Harryn puoliso Meghan Markle oli edellisenä vuonna kirjoittanut isälleen Thomas Marklelle. Siinä hän pyysi tätä lopettamaan valheiden levittämisen tyttärestään tabloid-lehdissä. Kirje oli kirjoitettu vain muutama kuukausi sen jälkeen, kun Meghan Markle oli mennyt naimisiin prinssi Harryn kanssa.

Meghan Marklen asianajaja oli vaatinut herttuattarelle 750  000 punnan korvauksia.

Mainos alkaa
Mainos päättyy

Associated Newspapers ilmoitti valittavansa päätöksestä.

Prinssi Harry ja herttuatar Meghan asuvat nykyisin Yhdysvalloissa Santa Barbarassa. He vetäytyivät hiljattain kaikista kuninkaallisista velvollisuuksistaan.

Kiinnostuitko? Klikkaa ja kokeile Digi-Karjalaista 1€ 1 kuukausi