Kännykät tulisi kerätä pois oppitunneilta, sanovat tutkijat – "On kiistaton näyttö, että heikentää oppimistuloksia"
Älypuhelimet haittaavat keskittymistä, oppimista, lukutaidon kehittymistä ja sosiaalisia suhteita.
Olisi vastuullista etenkin peruskoulussa kerätä kännykät pois oppilailta oppituntien ajaksi. Tutkimukset osoittavat selkeästi, että kännykkä vie huomion oppimisesta ja opettamisesta.
Kirjautuneille
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.