Lääkärin ja potilaan pysyvät hoitosuhteet säästävät tutkitusti rahaa ja ihmishenkiä – "Ydinkysymys on, miksi näin ei tehdä"

Professori Juha Auvisen mielestä kansalaisten oikeus omaan lääkäriin ja hoitajaan pitäisi kirjata lakiin, jotta hoidon jatkuvuus paranisi perusterveydenhuollossa.

Suomessa kansalaisilla pitäisi olla lakisääteinen oikeus omaan lääkäriin ja hoitajaan. Tätä mieltä on yleislääketieteen professori ja väestöterveyden tutkimusyksikön johtaja Juha Auvinen Oulun yliopistosta.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.