Aiemmat huonot kokemukset terveydenhuollosta voivat pitkittää avun hakemista jatkossa – lääkäriin menemisen välttely voi olla osin myös luonne- tai persoonallisuuskysymys
Moni välttelee lääkäriin menemistä viimeiseen asti tai sinnittelee pitkään hankalienkin oireiden kanssa. Taustalla voi olla esimerkiksi häpeää, pelkoa tai tarvetta selviytyä ilman apua, kertoo Terveystalon psykologi ja psykoterapeutti Eeva-Liisa Luste.
Kirjautuneille
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.